שוק עריכת הדין כמרחקה. עשרות אלפי עורכי דין פעילים. מידי שנה מצטרפים ללשכה אלפי עו"דים חדשים וכך צפוי גם בשנים הקרובות. התחרות בין המשרדים בשיאה. המרוץ אחרי לקוחות חדשים, תוך שמירה על לקוחות קיימים, מעולם לא היה כה סיזיפי. לקוחות עושים שופינג ותשובת השוק היא בתמחור-חסר של התיק, אף מתחת לתעריפי המינימום.
פסו מן העולם הימים שבהם עורך הדין ישב במשרדו והמתין ללקוח, כאשר שכר הטרחה המוצע היה בבחינת "כזה ראה וקדש". ניהול משרד עורכי דין הוא כמו ניהול של כל עסק אחר. בין אם מדובר במשרד של עורך דין אחד הפועל מהבית או במשרד שמונה עשרות שותפים. המסר ברור: מי שלא יחשוב עסקית, שיווקית, לא ייזום - לא ישרוד. שם המשחק הוא שיווק. שיווק משפטי בכפוף למגבלות הפרסום העצמי שחלות על חברי לשכת עורכי הדין.
שיווק משפטי הוא מונח סל לפעולות הכוללות, בין היתר, בניית תדמית אישית ומיתוג לפירמה, בניית צוות מנצח, או הצטרפות לנבחרת חלומות. ניהול מוניטין ברשת. הרחבת תחומי ההתמחות והגדלת מאגר הלקוחות. או התמקצעות, בידול, והתרכזות באחד מתחומי הנישה. משרד בוטיק, שותפות או מגה-משרד. השתלבות במדריכי דירוג והשתתפות בכנסים ואירועים מקצועיים. וכמובן, ניראות דיגיטלית וחשיפה תקשורתית.
וזה לא פשוט בכלל, על אחת כמה וכמה כשכללי האתיקה שעורך הדין מחויב להם מגבילים אותו בשימוש בכלים שיווקיים, קל וחומר בשיווק יזום ואגרסיבי.
כאן נכנסת לתמונה הפעילות של CLM –המציעה מגוון שירותים ומוצרים שיווקים נילווים, ייחודיים לקהילת עורכי הדין, תוך הקפדה על דרישות הסף השיווקיות של המקצוע, כפי שמפורטים בכללי לשכת עורכי הדין (אתיקה מקצועית). עו"ד בן-ציון ציטרין, המייסד והמנהל של CLM , מביא ללקוח ניסיון מעשי של עשרות שנים וקבלות לפעילות יזומה ומוצלחת, רובה ככולה מקורית, פרי פיתוח של ציטרין.